onsdag 10 mars 2010

Roadtripp med smörblomman

Vi blev bostadslösa i fyra dagar och beslöt därför oss för att fly citylivet och dra ut på landet. Vi hyrde den minsta hertz hyrbilen man kan hitta i den mest moderiktiga (snorgul) färgen och begav oss mot Mornington. Vi utnämnde Wellpapp till chaffis och på vänster sida av vägen, med blandband och glatt humör började vår resa. Vi besökte vingårdar och provsmakade goda viner, vi fikade på en stor farm, badade fötterna, tittade på vacker natur, såg kängrus och pingviner och levde campingliv.



Chauffören Wellpapp fick inte smaka något vin, men hon fick dansa på en kulle (behöver jag säga att hon gillade det, Sofia och höjder).



Vi plockade jordgubbar på en jordgubbsfarm. Jag kallade Linda för jordgubbs Hitler, eftersom hon bara valde de perfekta jordgubbarna. Jag körde mer trasdocksstilen: "Lite annorlunda är inget fel å vaa"". Sofia åt lika många som hon plockade och var nöjd att hon kunde komma undan med det, "jordgubbar är mycket bättre än blåbär", eller var det verkligen Wellborg som sa det eller var det kanske någon annan i randigt :)!





4 kommentarer:

  1. åhh äntligen lite update! Vad härligt allt låter! Hoppas allt är bra! Massa kramar från mig! /Alexandra

    SvaraRadera
  2. Här har man kommit hem till kalla Sverige och längtat så mycket efter att få följa bloggen på allvar, åsså händer det ingenting.. jag vill nästan påstå att jag längtat mest efter denna uppdatering! Men den som väntar på nåt gott.. det är så sant så för här får jag hela 3 härliga inlägg att läsa till morgonmjölken (önskar att jag kunde skriva kaffet). Eran lilla roadtrip ser såklart lika mysig ut som allt annat spännande ni är med om. Välkommen tillbaks tjejer :)

    SvaraRadera
  3. Aaa Jesskan! We miss you! Kanns dock skont att du haller stallningarna i Pitstan! KRAAAAAAAM!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder ni tar! Jag älskar blicken på kalven(?) längst ned. /Hanna Östrén

    SvaraRadera