tisdag 2 februari 2010

FILMKVÄLL MED KACKERLACKSJAKT!


Det har varit väldigt mycket djur på Ormondstreet på sistone. Det började med att vi blev med kanin, en liten vit rödögd man som heter Ben. Han välkomnade vi givetvis med öppna armar, djurvänner som vi alla tre är. Däremot fortsättningen vill vi gärna sätta stopp för.
I förrgår hade vi besök av mr spider, en riktigt stor och långbent herre. Jag som annars inte är rädd för småkryp skrek som bara den och sprang upp halvnaken till vår granne Chris som fick ta ut vår oinbjudne gäst. Det märks att australiensarna är mer vana vid gigantiska spindlar än oss, för Chris hade inga problem med att ta hand om spindeln. Hans flickvän gick dessutom efter och sa uppmanande till Chris
- Please Baby, don´t hurt his legs
Och nu idag när jag och LB kommer hem från videoteket så har vi en kackerlacka i vårt hus och då fick det vara nog!! Jag tog en djuptallrik och jagade ut det nedrans krypet, medan Sofia skratta och LB tog kort. Ingen uppbackning där inte.
Nu ska vi se på film och dricka iste och hoppas på att våra resterande dagar här i Bondi blir någorlunda djurfria! Fast Ben gillar jag ju såklart!

6 kommentarer:

  1. Man får lära sig lite allt möjligt, eller hur? =) Sverige är ganska konstigt på det sättet...finns nästan inga farliga djur. Hoppas ni gillade filmen!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Finaste! haha Ja men skojjar du :) Filmen var sådär, man blev it direkt taggad på att jobba inom mode branschen. He var som it så många som gått charmkurs om man säger så!
    Massa kramar och kärlek till dig favvo Agge!!!!!

    SvaraRadera
  3. Hur var filmen? Också lite läskigt kan jag tänka. Inte djurläskig, men Wintourläskig är nog ännu värre. Man kan som inte lägga en tallrik över henne. Åh, längtar tills jag får den positionen!

    SvaraRadera
  4. MEN GUD VAD LÄSKIGT DET HÄR VAR! ATT JAG KOMMENTERA SAMTIDIGT SOM DU SVARADE OCH ATT DU I PRINCIP SVARADE PÅ MIN FRÅGA UTAN ATT ENS HA SETT DEN. JAG SKRIVER MED STORA BOKSTÄVER FÖR ATT DEMONSTRERA PRECIS HUR MÄKTIG DENNA UPPLEVELSE VAR FÖR MIG.

    Ska nog sluta dricka kaffe nu. Det börjar fara för mig. Saknar dig, puss!

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Så fint!!! Great minds think alike!;)

    SvaraRadera
  6. Hahahh Alex I love u!!! Du är så fin!! Men sluta för guds skull inte dricka kaffe, livet blir så mycket mindre spännande då. Sofia köpte decaf när hon handla sist så jag talar av ERFARENHET!!! Kärlek,kärlek,kärlek!!!!!

    SvaraRadera