söndag 17 januari 2010

IDAG BAKAR JAG TÅRTA OCH LYSSNAR PÅ TOMAS LEDIN
Dagen började med en simtur på Bronte beach, bland barnfamiljer och pensionärer. Jag måste erkänna att jag faktiskt föredrar att ligga på Bronte framför Bondi beach, för det är så mysigt att se på alla barn som leker och för att det är så slapp stämning. På Bronte bär man baddräkten som man haft sedan 70-talet och man gör det med huvudet högt (eller så har man speedos eller en baddräkt där det mycket passande står Bronte beach på). Man simmar i behagligt tempo och man tar gärna en paus för att prata lite med personen som simmar bredvid en. Mycket mysigt, lite som friskis och svettis!
Efter min simtur började jag baka en tårta för Katrina fyller 26 år idag och vi ska ha kalas i trädgården. Tårtbakandet var lite utav en utmaning eftersom Katrina är allergisk mot gluten, men det blev en lite rosa kreation. Här kommer receptet.

Amandas kalastårta:
Tårtbotten:
3 ägg
0,5 dl råsocker
50g smör
1 dl sojamjölk
3 dl majsmjöl
2 tsk bakpulver
spad från rödbetor (för att ge tårtan fin rosa färg)

Fyllning 1:
1 mango
2 bananer
1 dl vaniljyoghurt

Fyllning 2:
hallon
kokosgrädde
honung

Dekorera med hallon och blommor.

Nu väntar vi bara på att kalaset ska börja och vi laddar upp med Tomas Ledin, Linda tycker att han skriver så fina texter och eftersom vi alla är positivister så håller vi med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar