tisdag 19 januari 2010

MAGI MED JOANNA I OPERA HUSET





Ikväll har jag varit på konsert i Sydney Opera House och tittat på Joanna Newsom. Ord kan inte beskriva hur fantastiskt det var, den kvinnan är magisk! För er som inte känner till henne kan jag berätta att hon kommer från Kalifornien, hon spelar harpa och piano och så har hon en väldigt speciell sångröst. Jag ÄLSKAR den. Efter att ha nu sett hon live är jag så otroligt imponerad, vilken artist! Hon kom in på scenen i Operahusets stora konsertsal iklädd en vacker grön klänning och gröna höga klackar, och med sitt låååånga blonda hår utsläppt... Som hämtad ur en saga! Och bara harpan i sig är ju ett fantastiskt vackert instrument. Jag fäste mig vid att den är hjärtformad, man ser det man vill se... (Tyvärr har jag inga bilder inifrån, det var fotoförbud och jag var lydig.) Förutom en helt fantastisk konsert, som hon genomförde under ca 1,5 timme med hjälp av sex andra begåvade musiker, så var det roligt nog även hennes födelsedag! 28 år! Så vi sjöng alla Happy Birthday för henne och de överraskade henne och kom in med en tårta på scenen! Behöver jag säga att hon i slutet av konserten avtackades med stående ovationer?! Är ni nu sugna på ett smakprov så kan ni lyssna och titta HÄR. Nu ska jag sova gott och drömma sött för min kväll har varit makalös! Ett minne för livet...

1 kommentar:

  1. Dar var vi idag:) Men vara bilder ar bara suddiga haha../Danni

    SvaraRadera