torsdag 21 januari 2010

I LILLEBRORS FOTSPÅR...




Idag firar vi en massa saker: Bland annat fyller några av våra bästa polare år, (jobbigt att dom är hemma i Sverige när vi skulle vilja fira dom här i värmen!), vi ska ha grillfest och releasefest ikväll (för vad får jag inte säga än, men håll utkik, snart så vet ni!) Och nu för någon timma sen skrek vi rakt ut för vi har fått boende i Melbourne!!! Jepp vi flyttar snart från vår bubbla som levt i här i paradiset Bondi, och rör oss till en annan stad, Australiens näst största, som är känd för sitt kulturliv... Vi vill ju fortsätta fyllas på med inspiration! Nu har Lia vår allra finaste Lia hjälpt oss att hitta boende i ett hus i Brunswick (norra delen av stan) som några av hennes polare tar hand om. Det kommer bli super! Vi ska åtminstone börja med tre veckor där. Jag var även i Melbourne sist jag var i Australien och hälsade då bland annat på lillebror som ju bodde där och jobbade innan vi sedan stack ut och reste ihop. Den här gången får jag mer tid i Melbourne, vilket känns jättekul. Jag hann inte lära känna stan den korta tiden jag var där sist, utan mest bara få en försmak. Bilderna är från förra resan, ganska typiska Melbourne-bilder med graffiti, alla kaffe-haken, och sedan de coola klubbarna som är gömda i gränder, det gäller att veta vilken man ska på, eller så chansar man bara... Blir spännande att se vad Melbourne har att bjuda på för äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar