onsdag 28 oktober 2009

BÖCKER SOM SÖKER NYA VÄNNER!





För några dagar sedan hade de dukat upp ett helt vardagsrum av böcker mitt på gatan i Bondi Junction.
Det var nätverket Bookcrossing som stod bakom denna street bok oas. Bookcrossing är ett nätverk som arbetar med att sprida böcker runt hela världen och böckerna delar de ut helt GRATIS!
Det enda som man själv behöver göra är att registrera att man tagit emot boken på deras hemsida HÄR och när man sedan har läst klart boken ska man ge den vidare. Boken vill ha många vänner runt hela världen och bokens dröm är att alla som mottagit den ska: READ and RELEASE me.
Rolig grej tycker jag!
Jag tog en bok som heter Kill the possum och är skriven av James Moloney, den har vunnit bokpriser och ska vara bra. Jag lovade att jag skulle skicka den till någon i Sverige när jag var klar med den, så hojta om någon är sugen på en skräckis!



3 kommentarer:

  1. vilken fantastisk grej!! hade gärna fått en ny kompis men jag dör om jag läser en skräckis. och vilka fina bilder ni har, känns nästan som att jag är där nere och reser med er! puss jenka

    SvaraRadera
  2. ps. inte bara för att det är fina bilder, men för att det ÄR bilder så man ser vad ni gör och vart ni är, det är så grymt! nästan som att man är en del av allt! kram j

    SvaraRadera
  3. kul att du gillart!!! och vi ska bara bli bättre och bättre, det lovar vi! PUSSAR och massa kärlek från oss bruds down under!

    SvaraRadera