fredag 9 oktober 2009

NO WORRIES, DARLING!

Efter en underbar helg i Stockholm med närmaste kompiskretsen, satt vi plötsligt på flyget till Australien. Sedan hipps, vipps var vi framme i Sydney, ja eller så hipps, vipps var det väl egentligen inte, flyget tog faktiskt 30 timmar.
Resan gick bra, vi såg en massa filmer, sov och åt, gode basic lifestyle.
Denna resa har lärt mig att när någon berättar för dig att de ska åka till Australien är det bevisligen passande att säga antingen:
” Hur vågar du åka dit, där det finns en massa dödliga djur”, eller
” ÅHH, du kommer träffa en australiensare där och gifta dig”.

Ännu har jag dock varken sett ett dödligt djur och jag har ingen ring på mitt finger.

Jag har även lärt mig att i Australien bor det 22 miljoner människor, lika många kängurus och folk avslutar varje mening med ”no worries”.
Om man blir inbjuden till middag, är det inte alls säkert att det faktiskt kommer att serveras någon middag, värden kan helt enkelt ha glömt bort det eller inte haft tid att laga mat, men ”no worries” för istället kan man få ett glas vin och en skål med chips eller australienska havrekakor.
Det finns mycket kärlek och mjukisar heter "trackies" på australienska.
Peace and love from down under!!/// Määndy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar