fredag 30 oktober 2009

DELFINFEBER!

Idag när vi gick till Tamarama Beach så blev vi gode avundsjuka på hajn surfarn som fick surfa med delfiner!! (Hade tyvärr ingen superkamera eller superoptik med mig till beachen, därför lite taskiga pics)

Det visade sig vara ett gäng på 15-20 stycken...!

En grabb med sina hundar, och ja, uppe i vänstra hörnet kan ni ana delfinerna igen!

OBS! ARKIVBILD. Förra hösten var jag och brorsan i Nya Zeeland och simmade med de vilda Dusky-delfinerna. Det var skittidigt på morgon, 14 grader i vattnet, vi hoppade i från båten i våra tjocka våtdräkter, och helt plötsligt hade vi hundratals delfiner runt om oss.

ARKIVBILD. Vi sjöng för dom för fulla halsar i våra snorklar (de lockas till höga ljud) och gjorde man inte konster för dom hoppade dom snabbt iväg! Så det var vi som skulle underhålla dom och inte tvärtom. Jag fick till och med se en delfin-bäbis! Min lycka var total. Det är bland det bästa jag har gjort i hela mitt liv. Får ni chansen så ta den!

3 kommentarer:

  1. Delfinfeber, hahaha! Fynd-Wellpapp!..

    SvaraRadera
  2. Lb, he var nog bara du som tänkte på svininfluensan, för it var det jag it!

    Julia, jag älsk dig me!!! Lycka till på ditt äventyr, det kommer gå super!

    SvaraRadera