tisdag 1 december 2009

1:A DECEMBER - PÅ JULSTÄMNINGSJAKT

På andra sidan jorden javisst, men svennar som vi är så drog vi till Ikea här i Sydney för att försöka få lite riktig julkänsla i sommarvärmen... (Som förövrigt idag känns som höst eller nå, bara 18 grader här idag, brr!!!)

Ikea hade såklart julgrejer så det räckte och blev över... t o m på utförsäljning, så antagligen har dom väl stått framme nån månad redan.

Man tackar man tackar! Svengelskan är för övrigt det bästa språket.

Finaste Claire i bakgrunden, Lb dyker efter något alternativt gömmer sig, vete fasen vad jag gör...

Vi hittade de australienska djuren såklart. Scary-Mändy och hajen visar tänderna.

Lb + kängurur = sant!

Jag + spindlar = mindre sant...

"Mjau! Jag är en katt som säger mjau! Sen avslutar jag vinken med klia mig!"

Vilken ego-boost det var att vara på Ikea alltså.

På väg hem i bilen med svenne-maten!

Claire är stabil bakom ratten, fast vi försöker ju tala att hon jämt kör på fel sida av vägen haha...

Det slutgiltiga fynden. Nu ska det skapas julstämning här hemma! Jepp vi köpte t o m julpynt, kunde it motstå när det typ kostade 30 kr. Vi ska ha glögg och pepparkaks-mys nån kväll, blir grymt kul att se vad våra australienska vänner kommer tycka om det.
Förövrigt kan tilläggas att Ikea bjöd på supergod organisk ärtsoppa (gröna ärter), de spelade Agnes Carlssons "Release me" som verkar vara grymt populär här, och med alla möbler/prylar runt omkring oss med svenska namn kändes det för en kort stund som att vi var hemma. Okej nu ska jag avrunda mitt inlägg för vi ska titta på första numret av julkalendern på SVT-play, fortsätta poppa julmusik från SR:s hemsida (Spotify funkar inte här i Aussieland, TYCK SYND OM OSS!) och så julpynta läggan! 1 december gott folk, har ni bra med julstämning hemma?!

5 kommentarer:

  1. Inget går upp emot en IKEA tripp, jag själv dog av lycka när jag såg att de hade Juleskum! kram på er / Jonschån

    SvaraRadera
  2. Lb, Wellpapp och Mändy Candy2 december 2009 kl. 22:13

    Å Jonschån!!! Vad bra att det finns juleskum i hänj Amerikatt också! Vi skickar massa fans-pussar till dig oppa vita duken!!! ;)

    SvaraRadera
  3. Tjena!

    Verkar ha varit en bra dag, kul att ha lite julmat. Ni vet väl att ni kan be någon logga in på eran spotify så funkar den 2 veckor?

    Hade bra

    David

    SvaraRadera
  4. Heeej!

    Om ni fortfarande är sugna på lite julstämning kan jag rekomendera julradio.se ! Julmusik dygnet om : ) Hoppas att ni har de toppen! /Cicci

    SvaraRadera