måndag 7 december 2009

GALLERIBESÖK: DEL KATHRYN BARTON

I fredags tog Lia med oss till ett vackert galleri där konstnären Del Kathryn Barton hade utställning.

Denna vackra och enorma tavla (som inte rymdes i en bild) var såld till en privat samlare för en kvarts miljon dollar! (1 AUD = 6,4 SEK på ett ungefär...) så typ 1,6 miljoner i svenska pengar mätt...

Här är höger sidan av tavlan, ni ser hennes tolkning av Adam och Eva i bild på höger kanten...

Jag föll särskilt för de olika djuren, här två ugglor.

Och det här imaginära djuret ville jag bara ta med mig hem! Ser nästan ut som hämtat ur en av Miyazakis (fantastisk man som gör underbara filmer, läs om han HÄR)

Närbild från stora tavlan

Närbild igen

Denna serien hette Dawn. Den gillade jag också, i sin helhet, men när jag försökte välja bara en av tavlorna som jag gillade bäst kunde jag inte göra det, tyckte alla var för läskiga haha...

Nöjda och fulla av inspiration! Kolla på mer HÄR

2 kommentarer: