måndag 16 november 2009

BLIXTAR OCH DUNDER, MAGISKA UNDER!

Jag vet inte om det är för att (nr 1) vi har lyssnat på mycket svensk musik idag, eller (nr 2) om det är för att det verkligen var ett rejält åskväder som dragit över oss nu ikväll efter en solig och varm dag, eller (nr 3) om jag bara är så lycklig för att jag får vara här och uppleva allt det här, som Diggi-loo Digge-ley-låten fastnade i mitt huvud nu... Spelar roll gummiboll, åskan var grymt mäktig, jag låg ute i vår trädgård under taket tillsammans med Lea vår hyresvärd, och såg på föreställningen som himlen visade upp. Visst åskan kan vara skrämmande, men idag var den verkligen bara fascinerande och vacker. Sist jag upplevde ett lika rejält åskväder var i våras ute i regnskogen i Puerto Rico i Karibien. Då var jag faktiskt lite rädd... Men nu var jag ju som sagt inte rädd, så jag sjunger glatt vidare: "...blixtrar och dunder, magiska under, plötsligt en dag har det hänt, åååå vilken tur!..." (Ps. Bilden är tagen från Google, så ni inte tror att jag har tagit den nu här...)

2 kommentarer:

  1. Härligt! Det kan vara så himla mysigt med åskväder. Och fascinerande! Det är häftigt hur man känner i hela kroppen när det blixtrar. :) Här är det bara grått och slaskigt idag.. MÅNDAG. :) Saknar er, love love love

    SvaraRadera
  2. ja men eller hur karin! jag håller med dig. oftast har jag huvudvärk innan ett åskväder brakar igång och att det sen släpper när det dragit över. också fascinerande hur man påverkas av trycket i luften... och som vi saknar dig vännen!!! massa kärlek tillbaka!!!!

    SvaraRadera