fredag 27 november 2009

JAKARANDA SMOOTHIE



Det är många av våra bloggläsare däribland min mormor Ulla som tycker att Jakaranda träden här i Sydney är helt underbart vackra. Därför gjorde jag imorse en jakaranda inspirerad smoothie, ni vet jag är ju smoothie tjejen. Denna smoothie är dessutom bra för både kropp och själ. Här kommer receptet:

Jakaranda Smoothie
Två stora nävar blåbar: Blåbär är rikt på antioxidanter och är bra för både immunförsvaret och synen
Två bananer: Bananer är energirika och innehåller både kalcium och magnesium som är bra för hjärnan
1/2 dl Coconutcream: Kokosgrädde innehåller en hel del nyttigt fett och det sägs även att det hjälper kroppen att förbränna fett.
1 dl Sojamjölk: Innehåller mycket protein och fibrer
2 dl Yoghurt: Här kan man ta en bra naturell sojayoghurt, jag hade bara vanlig lättvanilj yoghurt hemma så det var mindre nyttigt men det är bra att inte vara för hälsopedant.
Servera med frusna blåbär och hallon, kokosflingor och ringla lite honung över: för att det är snyggt!

4 kommentarer:

  1. Hej Amanda! Låter nyttigt värre. Detta måste absolut testas här uppe i mörka nord. Vi har stort behov av energi i regn och mörker. Bamsekram till er alla tre!

    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej Birgitta!! Ja det tycker jag absolut, det är en riktig höjdare. Inte lika bra som dina amurula desserter, men det är svårt att slå!
    Massor av kramar till dig med!!!

    SvaraRadera
  3. Yummie!! Det blir dagens mellanmål.

    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Fina fina Erika!!! Kul att du hittat till vår blogg!! Jag lovar jag ska bjuda dig på en smoothie när vi ses nästa gång åhh!!!! Massa kramar till dig!! Puss!!!!

    SvaraRadera