onsdag 11 november 2009

SMOOTHIE TRIATHLON


Igår var det jag som fick välja middagsmat och då valde jag min favorit: Smoothie!!
Vi tänkte att det kunde vara roligt ifall alla fick göra en egen variant, så får man prova lite olika smaker. Givetvis bjuder vi på recepten!


Sofias mangodröm
Mango
Sojamjölk
Yoghurt
Banan
Honung
Apelsinsaft
Hallon till garnering

Amandas specialblandning
Mango
Banan
Hallon
Avokado
Citron
Sojamjölk
Naturell Yoghurt
Citronskiva med ringlad honung på som garnering

Lindas apelsinsuprise
Apelsiner
Ingefära
Apelsinskal
Honung
Kanel

Jag har fått önskemål om att skriva mått på ingredienserna, men vi använde inte några mått när vi gjorde dessa. Jag tänker att om man tar mest av det man gillar bäst och lite mindre av det andra, tillägger något som egentligen inte riktigt passar (typ avokado), så blir det både gott och spännande.

Om det är någon som läser som har ett gott smoothie recept som ni vill dela med er av, så gör gärna det !

Kärlek!

2 kommentarer:

  1. Haha! Ni är så himla fina och härliga! Tack för att ni finns. Saknar er. ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Å vi saknar dig Karin!!! Vi vill laga dina goooda goda Burritos. Bidrar du med recept, så fixar vi bilder;) Deal? PUSS! ♥♥♥

    SvaraRadera