måndag 16 november 2009

FOTBOLL PÅ BEACHEN

Igår köpte vi en fotboll och idag invigde vi den på beachen. Vi fick ganska snabbt en fjärde spelare med i vårt lag, Matt från Polen. Det är verkligen nemas problemas att träffa folk här.
Det var schysst att få spela lite fotboll.
När vi kom hem från beachen tog vi en fika med en av killarna som bor ovanför oss. Han skulle egentligen ha flyttat in till centrala Sydney idag, men han vände och kom tillbaka. Han kände att han inte kunde lämna Bondi beach ännu, han är alldelese för fast vid detta ställe (han har varit här 13år). Jag förstår honom verkligen för här i Bondi lever man verkligen i en egen liten bubbla som är fylld av vackra, lugna dagar med beach, surf, bbq och häng.
Det är svårt att toppa.
Idag på stranden var det ett gäng som hade byggt en soffa i sand som de satt och myste i och LB påpekade snabbt att (jag citerar henne): - Titta he jär ju precis som på fjälle!
Det måste ha varit en kärleksförklaring till Bondi för jag vet ju hur mycket hon älskar att vara på fjälle.
Hahah hon kunde inte ha haft mer rätt för det var precis så det såg ut. Jag tror kanske hon har haft en smula hemlängtan idag för hon har spelat allt från Idas sommarvisa till Ulf Lundell idag på morgonen och sedan fjällsnacke! Hon förklarade sina låtval med att det är sommar och att vi skulle lyssna på sommarhits?




3 kommentarer:

  1. Anna-Lotta Olovsson17 november 2009 kl. 09:38

    Hej tjejer! Vilken bra blogg ni har, det ar jattekul att lasa om vad ni hittar pa. Lite jobbigt ocksa for jag blir sa nostalgisk och sugen att aka tillbaka till Australien. Jag kan riktigt kanna hur himla kul och nytt livet blir nar man reser. Lycka till med allt, jag forsatter lasa...

    SvaraRadera
  2. Hej Lotten! Vad roligt att du hittat hit, Sydney är helt underbart! Tack så mycket för fina ord!!! Ha det bäst du med!!!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad ni verkar ha det mysigt! Njut verkligen av den avslappnade känslan...den existerar nog inte i Sverige har jag upptäckt. Allt här har en deadline på ett eller annat sätt. Allt.

    Ha underbart ni fina flickor!

    SvaraRadera